店主桑☆

塞伯坦女孩,超级爱杰森和京京

[毒埃/暴卡]诗歌两首

you took me away at night;

Acrossed the streets and small lanes;

I was shaking with fear.

You whispered in my ear,

talking about your ridiculous stories;

And I am yours.

I heard "us" in your words;

I was full of happiness.

How different we are,

And how much alike we are.

You said you wanted to stay here,

Because of me.

Fight!No matter how powerful the enemies are;

Fight!No matter how much danger we will face.

We will succeed in the end,

Because we are Venom.

             ——Eddie·Block


 

深夜,你带着我逃离;

穿过大街,跑过小巷;

我恐惧,我害怕。

你在我的耳边低语,

诉说着你荒唐的故事;

以及,

我是你的。

在你的话里听到了“我们”;

我惊讶,我欣喜。

我们是多么的不同,

却又是如此的相同。

你说要留在这儿,

要守护这儿,

因为我。

上吧!无论敌人多么强大;

上吧!就算会有许多困难。

我们终会成功的,

只要我们在一起。

            ——埃迪·布洛克


 

In the cold laboratory,

The lost deer met his god.

You are so charming and great;

You gave me strong power,

Even if I give you all I have,

It can't show you how much I love you.

You talked about "your" big dreams;

I did it for us,step by step.

They said I was crazy,

Said you are the devil. 

But how do they know, 

Your holiness and my loyalty. 

Let us fly to the Stars in the sky, 

Let the fire burn everything. 

                         ——Carlton·Drake 

 

在这冰冷的实验室里, 

迷失的小鹿遇见了他的神。 

你是多么的迷人、伟大; 

你给予我强大的力量, 

我即便倾尽所有, 

也不足为报。 

你说着“你”那远大的理想; 

我为了“我们”一步步去实现。 

他们都说我疯了, 

说你是魔鬼。 

他们又怎会知道, 

你的神圣,我的忠诚。 

就让我们, 

向着星辰大海, 

欲火燃烧。 

                        ——卡尔顿·德雷克 

   

   

小剧场 

(V:Venom  R:Riot  E:Eddie  C:Carlton) 

E:已经2020年了。 

C:是啊,这一转眼,就过去一年多了。 

E:在新的一年里,你有什么愿望吗,Venom? 

V:当然!我要更多的巧克力和炸薯球,以及一直陪着你。 

C:那你呢,Riot? 

R:……你在就行了。 

C:我当然会一直在,我亲爱的。 

E:那么你们的愿望呢? 

V:肯定有很多吧! 

C:一路有你们陪伴,我们很开心。 

R:说实话,我有点喜欢你们人类了。 

E:2020年,我祝愿你们身体健康! 

V:学习进步! 

R:一帆风顺。 

C:事业有成。 

合:祝大家,元旦快乐!


评论(1)

热度(28)

  1. 共1人收藏了此文字
只展示最近三个月数据